HTML

Szelek és Rózsák

Két, a szélrózsa ellentétes irányaiba indult magyar fiatal életjelei. "A Kelet" és "A Nyugat." Isztambul és Trento. Föld, Kaland, Ilyesmi..

Friss topikok

  • galata: Balázs, ha írásban lustának is bizonyulsz, "tegnap" szóban elismeréssel adóztál. Ajándékba küldö... (2008.12.23. 10:56) Aladdin enternasyonal - földön, vízen, levegőben
  • galata: :-)) Pedig ha nem lenne tele a fejem ( sajnos nincs tele csak rájátszok:-) a középkori államelmél... (2008.12.08. 22:53) Miranda
  • galata: Tessék előadni a negyedik bejegyzést! ( el vagyok maradva) u.i: képzeld úgy néz ki van digitális... (2008.11.27. 07:57) "3. bejegyzés"
  • galata: viszontválasz készül...... á la Lizaveta.. (2008.11.25. 00:09) Újabb "bejegyzés"
  • galata: Nem Nadányi..... De akkor már szóljon a kedvenc Nadányi Zoltántól Hallgatagon ( bár a télhez nin... (2008.11.23. 22:44)

Linkblog

2008.10.21. 00:31 galata

Egy történet Balázsnak

 

Kicsit úgy érzed, mintha „lopnál”, nem is a tiéd, kölcsön vetted, haza viszed, és úgy érzed csak egy vendég nálad.

Gyanakvóan, kérdőn nézel vajon jobban, szerették máshol, más mikor, mint te fogod.

Vonz a régisége, meg jól mutat majd a polcon

Könyv az antikváriumból…mindig furcsán érzem magam, ha antikváriumból veszek könyvet……

 

Pár napja három 1943-as kiadású Márai Sándor boldog és büszke tulajdonosa vagyokJ)

Ők mindig különösen fontosak lesznek nekem, mert ez a Feb-es búcsúajándékom.

 

Az egyik a Füves könyv, olvastam már, többet megtanultam kívülről.

És biztos sokan emlékszünk, hogy pár éve mindenki, aki kicsit adott magra beszerezte (vagy elővette..) a Füves könyvet Máraitól- jaj az a sok igazság és milye rövidke tömör, „élvezetes” és persze elgondolkodtató olvasmány, polgári létet,

 Halotti beszédszavalás, olvasás, ahol csak lehet és milyen aktuális, önelégült, ostoba aktualizálása, na nem mintha nem értenénk e nélkül is, egy igazi polgár nagy értelmező.

 

Én legalább havonta egyszer előveszem a Füves könyvet és nagyokat gondolkodom- ez az igazságJ)

 

A harmadik (példány) Füves könyvem, a vendégem nem egyszerű antikváriumi csoda, amire majd párás tekintettel ránézek néha-néha.

Ez a valaha volt legkülönösebb könyvem.

 

A 202 maxima ( most villogok műfaj meghatározási képességeimmel, miközben lehetséges, hogy nagy marhaságot írokJ közül majdhogynem 190 „kommenttel” van ellátva!

Ezzel a Füves könyvet szerették, megbecsülték, foglalkoztak, vitatkoztak vele, bírálták, megharagudtak rá ha butaságot ír. …..Az első és utolsó oldalra be van ragasztva a Halotti beszéd. Az egyik egy újságból a másik egy gépelt példány.

A „megjegyzések” közül sokkal nem értek egyet, fel is bosszankodtam, mikor végig olvastam őket….

Majd sírtam, mert Valakinek ez annyira fontos volt, mert valaki végig gondolt itt minden egyes sort és ki a fenét érdekel, hogy én nem értek vele egyet!!!!

 

 

Drága Balázs a 134 – A hétköznapról és az ünnepről címűt küldöm Születésnapodra!

(ez nincs ellátva kommenttel. Majd mi ellátjuk vele?J))

 

puszi

manu

 

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szelesrozsa.blog.hu/api/trackback/id/tr4724036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Monet 2008.10.21. 11:40:31

Köszönöm szépen!

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy mindig kéznyújtásnyi távolságban van ez a könyv. Az én példányom még egy 19. születésnapomra kapott ajándék, nem 1943-as kiadás, de sokszor olyan távolinak tűnik.

A varázsos elemek napokba csempészése állandó elfoglaltságom és törekvésem, sokszor sajnos túlzásba is viszem. Mert oda kell arra is figyelni, hogy a hétköznap ne legyen túl ünnepi, mert akkor az ünnepi hétköznapivá válva eltűnhet. Igazság szerint nincs rá sem tér, sem idő, sem lehetőség, hogy mindenkinek átadjam azt, amit most ünnep gyanánt érzek.Akik eszembe jutnak, sokan közülük nem is tudják mennyiszer adnak és adtak nekem "ünnepet". Elég, ha rájuk gondolok, már megelevenednek, olyan lesz, mint egyszer régen, mikor azokat a mindennapokat és ünnepeket éltem.

Így csak neked köszönhetem meg, ezt az ünnepi pillanatot úgyis te okoztad. Végülis az egész méltó képviselője vagy, vitathatatlanul:)
süti beállítások módosítása