HTML

Szelek és Rózsák

Két, a szélrózsa ellentétes irányaiba indult magyar fiatal életjelei. "A Kelet" és "A Nyugat." Isztambul és Trento. Föld, Kaland, Ilyesmi..

Friss topikok

  • galata: Balázs, ha írásban lustának is bizonyulsz, "tegnap" szóban elismeréssel adóztál. Ajándékba küldö... (2008.12.23. 10:56) Aladdin enternasyonal - földön, vízen, levegőben
  • galata: :-)) Pedig ha nem lenne tele a fejem ( sajnos nincs tele csak rájátszok:-) a középkori államelmél... (2008.12.08. 22:53) Miranda
  • galata: Tessék előadni a negyedik bejegyzést! ( el vagyok maradva) u.i: képzeld úgy néz ki van digitális... (2008.11.27. 07:57) "3. bejegyzés"
  • galata: viszontválasz készül...... á la Lizaveta.. (2008.11.25. 00:09) Újabb "bejegyzés"
  • galata: Nem Nadányi..... De akkor már szóljon a kedvenc Nadányi Zoltántól Hallgatagon ( bár a télhez nin... (2008.11.23. 22:44)

Linkblog

2008.09.25. 01:24 galata

Foglalt vonalak

 

 

Balázzsal közeledünk a Kossuth tér felé,

bennem csoki- puding, (igen ez egy fontossági sorrendJ) indexemben -büntetőeljárás szigorlat, rajtam -Kappadochiában vásárolt türkiz kék kendő,  fejemben- némi üresség ezt leplezvén, Arany János utca Kossuth tér tengelyén fennhangon előadom a kedvenc slágereimet.  Táskámban –az imént kapott Tizenkét vándor novella, Márqueztől. (Én nem akartam hazavinni, nekem terveim, alternatíváim vannak, állandóan „időzítek”, hozzám nem lehet csak úgy spontánul odavágni valamit, főleg nem egy könyvet. De udvariasan megköszönöm elrakom.)

 

Kossuth téren a metrónál megveszem a bérletet (igen……..az élet apró örömei! Amióta hazatértem most vettem először bérletet, máris jobban érzem magam. A dalolásommal kitöltött űr helyét átveszi a bérletért való gyermeki öröm)

Balázs közben „erőszakoskodik”! -Hogy adjam vissza a könyvet, mert ajánlani akar egy novellát.

(Szóval még „utasítgat is, ráadásul kizökkent gondolataimból a bérletbeszerzési projekt közben)

 

 

„Csak azért jöttem, hogy telefonáljak”- ez olyan „nőknek” való ……

 

Este hazatérvén, elolvasom a 11 novellát.

(sok könyvnél az előszót a végén olvasom el, mert nincs türelmem, de itt szerencsére nem kapkodtam, hova siessek gondoltam fölényeskedve elvégre csak 11+1 novella.

Mindenkinek aki amolyan rövidebb lélegzetvételű művet, egy kis szösszenetet, elbeszélést akarna írni, még mielőtt tollat ragad kötelező lenne elolvasni ezt az előszót. Most próbálozhatnék összefoglalni, hogy alázat, meg papírgalacsinok, kétségbeesés- de nagyon kár lenne…….)

 

Nagyon tetszett a 11 novella (de majd inkább Balázs ajánlgassa őket:-)

 

Na jöjjön a „nőnek” való novella a végére- megadom magam. Elvégre a férfi tudja mi kell a nőnek:-)  ( ezen a sokáig gondolkodtam ,remélem tetszik)

 

Röviden:

A megy az autóval, ami lerobban, pocsék idő van. A Férfi biztos otthon aggódik és ma egyébként is fellépésük, van (bűvész), és értesíteni kell, hogy nem fog időben hazatérni.

Telefonálni akar!!! (én táviratot küldtem volna…)

Felveszi egy kisbuszszerűség, amiben meglehetősen sok a bódult utas és mindenki nő. A megnyugszik (a Férfi ekkor mégcsak nemis ideges) eljut egy telefonos helyre, és megmondja az Ő Nyuszikájának, hogy majd érkezik.

De a kisbusz nem a fülkébe vezet, hanem egy női elmegyógyintézetbe, ahol rögtön kezelésbe veszik és nem akarják elhinni, hogy ő „normális” és amolyan rögeszmés telefonálóként „nyilvántartásba” veszik.

 

 

(Ekkor bennem elindulnak a megfejtések. Oh, hát én olvastam már ilyet. Mindnyájan páciensek és gyógykezelők vagyunk egyben. Sosem lehet tudni ki a dilis és ki a normális…..

Fizikusok…… Varázshegy…….. még Tandóri Dezső Járóbetegjét is idekényszerítem és közben meg vagyok elégedve magammal- hogy ilyen küzdelmes és sokszor pocsék hónap után, amiben kicsivel több, volt az iszap, mint „terveztem”, milyen szárnyalóan átlátom a novellabéli helyzetet)

 

 

A Férfi elkezd aggódni, és pánikol a végtelenségig, hogy Ő ez nem érti.

Pontosabban nagyon is érti, logikus, hát persze tudhatta volna ő ezt. A amolyan dobbantós-visszatérős típus, mint kiderül. Telefonálgat ő is egy kicsit, féltékeny és halálra „gyötri” magát bűvészkedés se megy de egyébként meg hát tudhatta volna,…..

 mert mikor legutóbb visszatért hozzá  ( 2éve!!!) a Nő akkor ő a sarkára állt és megkérdezte, hogy: most akkor ez meddig fog tartani.

 

(ez nem magyarázkodó Nő- egy igazi nő ne is magyarázkodjon)

 

 

Válasz:

Idézet egy költőtől:

„ A szerelem, amíg tart, örök.”

 

Nem tudjuk, hogy a Férfit mennyire segítette ki ez az „idézet”.

 

  1. próbálkozás:

Sikerült a megejteni a telefont az elmegyógyintézetből, de addigra a Férfi már reményvesztett állapotban van és mielőtt a Nő előállhatna képtelen történetével a diliházi fogsággal, lekurváza.

 

(én nem haragudtam meg rá, érthető ez a felindultság. Bár nem rokonszenves az tény és valahogy úgy voltam vele, kár volt ilyen „A szerelem, amíg tart örök” szinteket megpendíteni vele- Na jó igazából majd felrobbanok, rohanjon már szabadítsa ki, szépen megbeszélnek mindent és boldogan bűvészkednek míg meg nem halnak- de olvastam már annyi Márquezt, hogy rádöbbenjek ez a rózsaszín massza forgatókönyvem nagyon buta.)

 

  1. próbálkozás

Közvetítő is besegít, a Férfi megindul az elmegyógyintézet felé, oda is ér végre. Tisztázzák ezt a képtelen helyzetet. Majd megtudja, hogy a Nő álladóan telefonálni akar és elég indulatos, ideges, szinte már krónikus. A Férfi érti az utóbbit a telefonkényszeren, ámbár meglepődik.

 

(hát persze a női lélek bonyolult)

 

A nagy találkozás

 

És ekkor már befejeztem a novellát gondolatban…( és jól)

 

A lázasan pakol, hihetetlen min múlhat az ember sorsa, de jön Nyuszika és hazaviszi.

A Férfi azonban csupa aggodalomból nem viszi haza, hiszen, mint halotta jobb ha marad még egy kicsit, de jön vizitbe minden héten és majdcsak rendbe jönnek a dolgok.

 

A azonban soha többé nem fogadja és marad az intézetben, pedig csak azért jött, hogy telefonáljon. ( nem magyarázódik, mert azért mert…….nem ismétlem magam)

 

A Férfi miért nem képes "ezt" felfogni ????

Mert, hogy a szerelem, amíg tart dolog összezavarja-, ám legyen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szelesrozsa.blog.hu/api/trackback/id/tr71680385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Monet 2008.09.25. 17:11:13

Azért vágtam hozzád, mert „Meglepetés-nőknek szól” szóval igazából nyilván nem nemi megkülönböztetéssel íródott, csak azt mégse mondhattam, hogy: „figyi Manu, ez azért jó, mert van benne egy néni és akkor telefonálnia kell (ami egyébként egyes hogyismondjam: kultúrkörökben a mosdóba menés szinonimája)…” ez férfivel is lehetett volna jó sztori, nyilván másként megírva egy csomó mindent amiből összeáll, de akkor meg biztos te ajánlottad volna, hogy parancsolj Balázs, ez olyan fiús, olvasd el, s én tettem volna félre a végére.:) és különben is, adtam én már neked könyvet olyan kommenttel is könyvet, hogy: „ez fiús, biztos nem fog tetszeni”, aztán arról nem is írsz meg biztos nem is tetszik. szóval valamit mégis tudhatok.
egyébként meg csak a hölgy fejében van elmegyógyintézet, ott viszont piszkosul nagy diliházat találunk. és eredetileg tényleg csak telefonálni ment be, de megtetszett neki, mert azért ment oda,hogy mondhassa, hogy nem tetszik neki,mer (n)ő már csak ilyen. igaziból nem is akar onnan eljönni, mert az tetszik neki, hogy mondhatja,hogy nem tetszik. na, és az úr el akarja vinni onnan, mert az elmegyógyintézet az nem jó, bizony, végül marad a telefonálás ami igazából látogatás a néni fejében, mert ahelyett, hogy magát legyőzve kijönne, benn kuksol és várja az urat meg azt hogy elvigyék, de amikor ott van, tessék, no akkor mégse. akkor meg minek menjen vissza érte, elég a telefon is… és ez a két dolog egyszerre van. na, és ha ezt megérti valaki, az biztos a női lelket is megérti. leend így.

és még ez jutott eszembe lovasitól:
Menjél messzebb
találj semmit,
tehát még tovább is menjél
mennyit kell még menni,
hogy a neved mondja valami,

És bár ne volna,
de ha van Ördög,
az akkor Ő lesz
és a rúgott gól után is Ő kezd
A Bibliát is jobban tudja
a nőkkel is jobban durva

Álmaid egy pipettából
szemedre ejti
minő mámor
s míg játszadozol a kilinccsel
az ajtón túlról hív, csilingel

Belépsz az utolsó szobába
villanyt olt
az ajtót zárja,
a padlón ültök egész este

Manuka:-)) 2008.09.25. 18:45:10

Balázs Te annyira okos vagy!!!!:-)))

De tényleg.
( még szerencse, hogy Veled írom a blogot)
A nő tényleg "dilis".
De........-most azért se írom le....:-))

És a beidézés is tökéletes.....

u.i: a nemzetközi jog jegyzet gyűjteményemet többet ne majánlom fel- ez egy ultimátum volt
süti beállítások módosítása